Hyundai ix20 1.4i Life AC teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. április 10. vasárnap, 22:45

A kellemes meglepetések autója. Előítéletekkel vártam a tesztet, mivel pár hete, rövid tesztvezetésen már próbáltam az autót.



Akkor apósom gondolkodott autócserén, így elmentünk a hozzájuk legközelebbi kereskedésbe és tettünk, egy tipikusan autó-eladós rövid kört. Az az autó semmilyen érzelmet sem váltott ki belőlem. Utólag csak a komor fekete belsejét okolhatom ezért. Akkor az az érzésem támadt, egy csini külső alatt egy szürke egérke lakik, akinek az a dolga, hogy „A” pontból „B” pontba szállítson az utazás élményét is kitörölve emlékezetünkből.


A mostani, hosszabb időre kapott tesztautó alapjaiban változtatta meg a bennem korábban kialakult képet. Rengeteg meglepetéssel szolgált.


A kereskedés udvarán, a tavaszi napfényben pillantottam meg először, ahogy előhozták a garázs mélyéből. Rögtön megfogott trükkös, erősen az érzelmekre játszó fényszóróival, és a napon csillogó metál-fekete fényezésével. Egyszerűen komoly autó benyomását kelti. A Hyundai ad a minőségre, és mindent elkövet ennek láttatásáért is.


Az első igazi meglepetést a felszereltség okozta. Átvételkor óraállást egyeztettünk, így beleülve láttam, a belseje gyönyörű, a bézs és a barna közt játszó minőségi kárpit. A külső kilincsek fényezettek, sőt króm betéttel is díszítettek, a tükörházak is fényezettek, a ködlámpákat és a hűtőrács széleit is ívelt krómszegélyek díszítik. Visszatérve a szalonba a papírok kitöltése közben a látottak alapján rákérdeztem, melyik felszereltségi szinthez tartozik a tesztautó. Jött is rögtön a meglepő válasz, alap. Azt hittem rosszul hallok. Pedig nem, a Hyundainál itt indul az autó. Bárkinek, akinek a teszt során megmutattam a kocsit, leesett az álla az alapfelszereltség hallatán. Mindenki sokkal magasabbra taksálta. Csupán egy opció gazdagította az alapfelszereltséget a „Life plusz” névre hallgató csomag, ami tartalmazza az gyári ülésfűtést a két első ülésen, a riasztót, a bicskakulcsot és az első ködlámpákat potom 130.000Ft-ért. Szerintem megéri. A magas minőség-érzet mellett a spórolást, csupán három tételnél értük nyomon: a pótkerék elhagyása, a belső lámpák alacsony száma és sajnos az ESP hiánya esetén.


A második meglepetést az autó méretei okozták. Hátulról szemlélve kisautós képet mutat. elölről a rövid motorháztető alapján mini kategóriába is sorolhatnánk, beülve viszont, huss, oda az illúzió, kiderül milyen óriási belülről. 190 centis magasságom ellenére is több centi marad a fejem és a tető között. Igazán kényelmes. Az autó méreteit tovább vizslatva, a méreteimhez beállított vezető ülés mögé, a hátsó sorba is kényelmesen beférek. Hoppá! Mit tesz a magas építésmód! Még széltében is szellős, kényelmes az utastér. Ki gondolná egy 4,1méter hosszú autócska esetén?


A Hyundai reklámfilmje szerint, amúgy is dobozok vesznek minket körül, jobb a változatosság, minek utaznánk egy újabb dobozzal?


A dobozba pakolni jó, helykihasználás szempontjából sincs igazán praktikusabb forma nála, de valóban uncsi. Pedig ez az autó doboz! Szerencsére, csak a jó tulajdonságait figyelembe véve a doboznak, a belső helykihasználás szempontjából.


Kívülről igenis más, néhány konkurens kerekeken guruló ruhásszekrény imitációitól szögesen eltérő. Talán a cseppformához hasonlítható leginkább. Ez áramlástani szempontból amúgy is előnyös, esztétikaiból pedig üdítő. Valóban kényelmesen elfér benne öt felnőtt, minden ajtón öblös üreg fogadja a térképeket, könyveket, palackokat, hatalmas a hűtött kesztyűtartó, a klímavezérlő alatt is használható az USB-t, vagy Jack-dugót igénylő elektromos kütyüknek kialakított polcocska, két poharat és néhány CD tokot is befogad a nyitott kardánboksz.


A csomagtartó elégséges. Padlóját felemelve még egy negyed csomagtartónyi teret találunk, kiegészítve az alapfelszereltséghez nem tartozó pótkerék helyével is. A csomagtartó a hátsó üléssor előretolásával tovább bővíthető.


A harmadik meglepetést a menetteljesítmények okozzák. Papíron az autó magas, a motor 1,4literes belépőmodell, az üres önsúly pedig felszereltségtől függően 1.200kg körüli. Nem tűnik nyerő kombinációnak. De csak papíron! Az autót lélekkel vezetve a puszta számok mögé élvezet költözik.


A fedélzeti számítógép váltási tanácsokkal látja el az autót nem érző, vasárnapi sofőröket. Bármilyen vezetési helyzetben, a kétezres fordulatszám elérésekor a következő fokozatot kínálgatja. Ez hasznos sík úton, egyenletes sebességgel haladva. Mit sem ér viszont dombra fel, előzéskor, gyorsításkor, motorfék üzemmódban. Itt jön képbe az autót érző és értő lélek. A kis hengerűrtartalmú, tizenhat szelepes benzinmotorok sajátja, a magas fordulatszám-tartományban megjelenő erő. Itt sincs ez másképp. Figyelmen kívül hagyva a számítógép váltási ötleteit, bátran pörgethetjük a motort, hálás lesz érte.


Az alacsony fordulaton végrehajtott gyorsítások inkább túlterhelik a motort, mintsem üzemanyagot spórolnának. Ez a kis motor négyezres percenkénti fordulaton adja le nyomatékmaximumát, és hatezres percenkénti fordulaton a teljesítmény maximumát. Ennek ismeretében, nem meglepő a négyezres főtengely fordulatnál megjelenő élvezeti faktor, ami ötezernél elégedetten, mintegy köszönetképp hátba rúgja a boldog „16V” rajongót és tovább kényezteti egészen hatezer-kétszázig.


Jómagam, a nagy dízelek ezerhétszázas fordulatszámon leadott, falakat áttörő, lassan nyámmogó teljesítményéhez szokott sofőr, gyermeki örömmel tértem haza első teszt-utamról ezzel a kisautóval. Még hosszú percekig otthon is csak vigyorogtam és nem tudtam szabadulni a kis motor által okozott öröm hatása alól. Komolyan, lázba hozott.


A külső sugallta komfort adott, remek ülésekben, kényelmes rugózással suhan az ix20. Ami meglepett, az irányíthatóság. Bátran befekszik a kanyarokba, újabb mosolyt csalva büszke gazdája arcára.


Alapmodell létére prémium, Continental gumikkal szerelik, amiért köszönet a Hyundainak! Sajnos az elektromos szervokormányokat nem szeretem mesterséges középállásuk és az ebből eredő, az autót kóvályogtató holtjátékuk miatt. Itt az újabb meglepetés, az ix20 kormányzása parádés. Holtjátéknak nyoma sincs, közvetlen és pontos visszajelzéseket ad az útról. Igazi élmény az autó terelgetése.


Üröm az örömben, sajnos újabb meglepetéssel szolgált a kisautó. Biztonság terén öngólt rúgott a Hyundai. A lufi arzenál teljes, s az európai törésteszt is ötcsillagos eredménnyel zárult. Legyünk azonban résen, a sorok közt olvasva a törésteszt eredményeit böngészve észrevehetjük, az EURO NCAP tulajdonképpen a Kia Vengát csapta falhoz és oszlophoz. Amint azt leírják okkal, hiszen a két autó a megjelenésüket leszámítva csavarra azonos egymással. Igen, Európa többi részén. Hazánkban a beugró modell a „Life” fantázia nevű sajnos nem tartalmazza a menetstabilizálót, így ez a felszereltségi szint nem is kaphatna öt csillagot! Ezzel önmagában véve nincsen semmi baj, hiszen ha ezzel tisztában vagyunk, könnyen betömhetjük ezt a biztonsági rést. Baj akkor van, ha a vásárló az ötcsillagos eredményből kiindulva megveszi a beugró ix20-ast, mit sem sejtve annak hátrányáról a többi felszereltségi szinthez képest.


Bárki bármit mond, a Decens véleménye szerint a közlekedésben, és a létezésben is a legfontosabb érték maga az ember. Tehát autóvásárláskor a biztonságnak kell az első szempontnak lennie! Ezért a következő javaslattal élünk: vagy kerüljük el a beugró Life szintet, és válasszunk a két másik, magasabb felszereltség közül (Comfort és Style), vagy pedig a Life felszereltséget mindenképp egészítsük ki a „Menetstabilizáló rendszer” fantázia nevű csomaggal bruttó 125.000Ft-ért, ami magában foglalja a menetstabilizálót, a fékerő elosztót, és a kipörgés gátlót! Így már joggal bízhatunk új autónk ötcsillagos védelmében!


A Hyundai védelem terén úgyis nagyot dobott a közelmúltban bevezetett visszavásárlási védelmével! További előny a kilométer korlát nélküli ötéves garancia.


Összegzésként elmondhatjuk, aki családi autóra vágyik, de unja a kombi formát, esetleg a városi parkolások miatt jobban örülne rövidebb kasztninak, vagy a magasabb üléspozíciót részesíti előnyben, az bátran vegye számításba az ix20-at, kiváló minőségű, élvezetes útitársra lelhet benne.


Tesztautónkat köszönjük az Auto Binck-nek!

Hyundai ix35 1,7 crdi 2WD Style teszt >>>

Kia Sorento 2.0 crdi 4X4 EX Prémium teszt >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
Cica   |2012-02-09 05:17:14
Gratulálok a Decensnek a részletes, a vásárláskor nélkülözhetetlen objektív beszámolójához!Elárulom, hogy amikor a cikket olvastam, éppen autó cserén gondolkoztam. Azóta elmondhatom, hogy megtörtént, és a cikk hatására próbáltam ki a fenti kis autót és rögtön beleszerettem.Élvezet vezetni! Nem erőlködik a motor, könnyen vezethető. Szerintem igazi női autó.
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2012.06.25.
Kép

Paul Bettany a világ egyik legfelkapottabb angol színésze, aki bebizonyította, hogy nem csak a prózai szerepekben tud kiemelkedő produkciót...   Tovább »
2011.04.29.
Kép

Uma Thurman, Tarantino harcos istennője, a Ponyvaregény ikonja, az egykori modell, két gyermekes családanya és A-kategóriás szupersztár ma...   Tovább »
2011.10.15.
Kép

Az Észak-Írországban született színészt magassága és tehetsége egyaránt a legnagyobbak közé sorolja. Az utóbbi években pályája...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

A kis Natalie-ra 13 évesen figyelt fel a világ a Leon, a profi bájos, ám belevaló kamaszlányaként, Jean Reno méltó partnereként. Most, 17...   Tovább »
2011.03.21.
Kép

Hiszik vagy sem, Gregor Bernadett félénk gyermek volt, akinek esze ágában nem volt szavalni az iskolai ünnepségeken, és sosem kereste a...   Tovább »