Range Rover Evoque 2.0 Si4 Dynamic Plus teszt PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 0
ElégtelenKitűnő 
Írta: Aszódi Ádám   
2011. december 05. hétfő, 10:07

Mi köze van a Range Rover Evoque-nak a gyémánthoz?

Talán az, hogy a gyémánt segítségével az Evoque tulajdonságai jórészét könnyen érzékeltethetem.

Milyen is a gyémánt?

Először is, kemény. Akárcsak az Evoque. Hiába szól női célcsoportnak, fizimiskája nagyon is marcona külsővel ruházza fel. Külső jegyei alapján hiába gondoljuk csak pláza-terepjárónak, valódi terepen is kiválóan helytáll. Összkerékhajtása és választható „terep programjai” a hazánkban található legtöbb terepen átsegítik. Nyilván a függőleges téglafalon nem megy föl, de a teszt idején 0°C körüli hőmérsékleten, az olvadóban lévő, agyagos és füves domboldalakkal meglepően jól elbánt, sőt, a földutakon Y fordulót téve muszáj volt a friss, elázott szántást is érinteni pár méter erejéig. Mindenből kijött! Persze nagyon durva agyagtengerbe azért nem merészkedtem vele, mert míg a legnagyobb Rover rajongó Jeremy Clarksont a Top Gear-ben a BBC egész csapata kíséri csörlőkkel és mentőfelszereléssel, addig én magam voltam a teszten. Amikor 1,8 tonna beleül az agyagba, ott az ember egymaga már nagyon kevés. Ciki lett volna az Autopalace-t hívni a GPS koordinátákkal, hogy melyik mocsárból kérem a kimentésemet. További nagy előnye az Evoque-nak terepen, a nagyon merev kasztni. Gödrökön, árkokon átgurulva, de még járdára felhajtva sem érződik semmilyen fokú csavarodás. Tényleg kemény! Töréstesztje a cikk írásakor még ismeretlen.

Másodszor, drága. Az Evoque is. Ilyen autója nem lehet bárkinek. Ehhez sok pénz kell. Olyan ez, mint egy klub - belépés csak meghívásra. Itt a meghívó, maga a pénz. Ilyen mennyiségű megléte, feltételez bizonyos társadalmi helyzetet, egyfajta egzisztenciát. Főleg tőlünk nyugatabbra, ahol nem volt 40 évig mindenki egyenlő (a kukás, a tanár, az agysebész és az űrhajós). Arrafelé azt mondják, hűha, te tudhatsz valamit, ha ilyen autód lehet puszta kedvtelésből. Igen, kedvtelésből, hiszen az Evoque nem családi autó, nem tipikus flottaautó (bár az árából a nemrégiben tesztelt kis Kia Rióból 6 darab is kijönne, az pedig már egy kisebb flotta!), nem is igásló, hanem ÖRÖMAUTÓ! Mondják, a pénz nem boldogít. Valóban nem, viszont, ha egy ilyen kis szívtipróra költjük, mint az Evoque, az bizony már rengeteg örömet okozhat! Talán drágasága is hozzájárul exkluzivitásához. Az egész, tudatosan ilyen. Csillog, mint egy drágakő. Forogtak is utána a fejek!

Harmadszor, ritka. Önökkel eddig hány Evoque jött szembe? Velem eddig, az októberi árusítás kezdete óta csupán egy, az is szerintem ez a tesztautó volt, ugyanis a szomszéd városban is lakik, egy közismert autós-újságíró. Aki ilyen autót vesz magának, számíthat rá, néhány év múlva is ritka, friss, feltűnő jelenség lesz autója. Az utcaképet is feldobja, jó eséllyel, családi házas övezetekben fog parkolni.

Negyedszer, értékálló. Félreértés ne essék, senkit sem akarok rávenni, hogy gyémánt helyett inkább Evoque-ba fektessen, de az biztos, hogy ritkasága miatt, jó eséllyel tartani fogja az árát. A használtautós portálok nem lesznek dugig vele, ritka lesz az eladó példány. Aki pedig ilyenre vágyik - mivel kicsi lesz a kínálat -, annak mélyen a zsebébe kell majd nyúlnia. A rétegautóknál, már ha nem kabriók, jó esély van erre. Az SUV kategória, amúgy is töretlenül hódít, egyre nagyobb területet szakít a piacból. Logikus. Az emberek kezdik elhinni az előnyeit, és egyre kritikusabban kezelik, a régebben agyonharsogott „hátrányait”. Tehát az Evoque esélyei pár év múlva is kiválóak.

Ötödször, csillogó. Az Evoque ebben is élen jár. Tele van apró, egyedi ötletekkel, amiknek bár a vezetéshez semmi közük, az autót mégis közelebb hozzák használójához. Engem minddel megetetett az Evoque, s őszintén mondom, nem bánom! Egyszerűen jó érzéssel tölt el olyan apróságokban gyönyörködni, mint a középkonzolból, lassan kibúvó váltókorong, vagy a külső tükörből a földre világító LED, aminek az előtét lencséjébe az Evoque sziluettjét gravírozták, vagy a belső világítás színének változtathatósága. Gyakorlati hasznuk közelít a nullához, míg érzelmi hasznuk, - ami egy örömautó esetében kiugróan fontos - a végtelenhez! Eljátszottam a gondolattal, ha olajsejk lennék, biztosan pattintanék egyet a garázsomba! Na, jó, kettőt, hogy az asszonynak is legyen! Majdnem elfelejtettem, az olajsejkek nem egynejűek, tehát oda még több Evoque kell egy családba. Ezt a gondolatmenetet én már nem merem tovább szőni, mert otthon szeretnék vacsorázni….

Hatodszor, a gazdagság és a jólét megtestesítője. Jól tudták ezt az Evoque tervezői is, kiválóan beszélik ezt a nyelvet. Az autó kívül-belül jólétet sugároz. Rengeteg az ízléses, igényes megoldás. Szemet gyönyörködtetőek kapcsolói, jó tapintásúak a felületei. Remek a bőrözött műszerpult. Egyediek (még egyelőre) LED-es ködlámpái. Bőséges a logikus menürendszerbe foglalt szolgáltatások és beállítások tárháza.

Hetedszer, hibás. Bizony az. Előfordul, de néha pont a benne lévő zárvány teszi a gyémántot teljesen egyedivé, ezáltal hihetetlenül értékessé. Az Evoque-nak is vannak hibái, de mivel nem a családi-igásló mezőnyben játszik, kár ezekért megkövezni. Az örömautó attól jó, ha valaki beleszeret, azt minden racionális érv nélkül teszi. Egyszerűen csak boldog a paripával! Erre tekintettel illetlenségnek érezném, bárki örömét is csorbítani hosszas kritikákkal. Álljon itt csupán egy rövid felsorolás a „zárványokról”. Furcsa a klíma hőfokszabályzójának tekerése közben, saját ujjaim takarják a kijelzőt, így a beállított hőmérsékletről tekerés közben fogalmam sem volt. Meglepett, az utas oldali hőmérséklet csak 4°C különbséggel követi a vezető oldalit, vagyis nincs „mono” mód a digitklímán, csak „dual”. Veszélyes a hatalmas üvegtető belső árnyékolójának, motor mozgatta behúzásakor, a kezemet az útjába téve, sehogyan sem tudtam megállásra bírni! (az elektromos oldalablakok ezt már legalább 15 éve tudják) Noha tesztautónk automataváltós, a szalonban ácsorgó mindkét Evoque kézi váltóval szerelt. A tesztautómra várakozva, csak, hogy szokjam az atmoszférát, mindkettőbe beültem. Az ötödik és hatodik fokozatukat nem tudtam elsőre, csak hosszas próbálkozásra eltalálni! Milyen lehet autópályán? Az sportülések fejtámlája számomra alacsony, csak a nyakamig értek. Mit számít? Lehet másfajta üléssel is választani az autót. Ezek szerint Victoria Beckham alacsonyabb lehet nálam. Érdekes, az amúgy igényes katalógus, csupán az Evoque orráról és oldaláról tartalmaz képeket. Csukott hátsó ajtóval egy kép sincs az Evoque fenekéről. Régóta tisztázásra várt a fejemben, mitől Range, vagy Land, egy Rover. Az importőr honlapján ez tiszta. Az Evoque viszont ismét összezavart, az orrán és a fenekén is nagy betűkkel virít a Range Rover felirat, de a fenekére búcsúzóul, még a Land Rover emblémát is odabiggyesztették.


Nyolcadszor, pontos ára általában ismeretlen, értékét leginkább csak becsülik, jó alapot szolgáltatva ezzel találgatásokra. Így van ez a fogyasztással is. A fentebb már említett hattagú Rio flottát, ha nem is, de hármat, talán négyet is itathatnánk ennek a benzines fenevadnak a fogyasztásából. Valamit valamiért, ehhez a teljesítményhez bőven kell égetni a kalóriát.

Kilencedszer, kicsi. Akárhonnan nézzük is, milliméterekben mérendő átmérője és magassága is. Gyufás skatulya méretű, csiszolt kővel már kisebb országokat lehetne venni. Zavar a mérete bárkit is? Nem hiszem. Az Evoque sem csatahajó, nem áruszállításra készítik. Elöl, két ember kényelmesen elfér benne, s még némi csomagot is magukkal vihetnek. A hátsó sorban a kisebbek érezhetik igazán komfortosan magukat. Méreteit talán csak az orra hivatott nagyobbnak láttatni a valósnál, minden más nézete vállalja, akkora amekkora. Nekem kifejezetten tetszett meredek szélvédője, és hatalmas tükrei. Meglepően teljes belőle a panoráma. Jó így, ahogy van.

Persze, a gyémántok sem egyformák. Számít a színük, méretük és a bennük lévő szennyeződés is. Minőségük alapján osztályozzák őket. Van, amelyik ipari minősítést kap, s csak egy vágókorongig viszi, és van, amelyik a csúcsra tör, ékszer minősítést kap, s ott is a legkiválóbb akar lenni, koronadísz a brit királyi családban.

Az Evoque meddig jut? Majd az idő megmutatja. Az esélyei kiválóak! Egy biztos, ha mindenkinek akkora örömet okoz a vezetése, mint nekem, akkor elsöprő sikerre született!

Tesztautónkat köszönjük az British Automotive Hungary Kft-nek!

Fotó: Aszódi Ádám

Kapcsolódó cikkek:

Jaguar és Land Rover prémium szalonmegnyitón jártunk >>>

Land Rover Defender 2015 tanulmányautó >>>

Hozzászólások
Hozzáadás Keresés
aMan  - Evoque   |2011-12-09 14:21:17
Nekem picit egyszerűnek tűnnek a műszerek betűtípusai... Ettől már sokkal szebb számlapokkal is találkoztam.
gHost  - Terminátor autó   |2011-12-09 14:24:08
Nem tudom, de az eleje valamelyik amerikai filmben mintha már rám "köszönt" volna. T1, T2, vagy Robotzsaru?

Mindenesetre katonás! :)
Hozzászólás
Név:
Email:
 
Tárgy:
 
Gépelje be a képen látható karaktereket.
 
Képeslapküldés

Lepje meg szeretteit egy
szép képeslappal!

Tovább »

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Népszerű

2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Szűnni nem akaró köhögés keseríti meg az életét? Nehezen múlik a torokfájása és nem segítenek a patikában kapható szopogatós...   Tovább »
2013.12.01.
Kép

Noha a meteorológusok szerint már csak néhány napot kell várni az idei első hószállingózásra, az otthonainkba egy kis segítséggel...   Tovább »
2012.06.20.
Kép

Egy régi legenda szerint az igazgyöngy a hűség ékköve, amely csökkenti a nő vágyát, s ezáltal a mások iránt érzett vágyát. ...   Tovább »

Korábbi

2010.10.15.
Kép

Alig múlt húsz éves, nevét mégis az egész világ ismeri, és több rajongót tudhat maga mögött, mint a régi idők felpolcolt mellű,...   Tovább »
2012.03.06.
Kép

A múmia sztárja is – mint annyian a filmszakmában – magyar felmenőkkel dicsekedhet. Édesanyja osztrák pszichológus, édesapja pedig magyar...   Tovább »
2013.01.09.
Kép

A bájos Nina Dobrev a Vámpírnaplók című sorozat főhősnőjeként lett egy csapásra világhírű, s vélhetően nők milliói cserélnének...   Tovább »
2011.12.08.
Kép

Ian Somerhalder karrierje érdekesen alakul, hiszen a szép vonásokkal megáldott, modellként befutott fiatalember olyan szerepben lett...   Tovább »
2011.03.02.
Kép

Rékasi Károly színművésszel kihívást jelentő szerepekről, átlényegülésről, neves tanítókról, útravalóról, próbákról, és az...   Tovább »